Londoncars 2010 - #7 Pagani

I det här inlägget finns det bara en bil, men JÄVLAR vilken bil sen!

Jag blev helt stum när jag såg bilen komma åkande. Jag tänkte, är inte det där en, en, en...

... Pagani Zonda Cinque Roadster??!!!

Jo, det var det!! Men vad är så speciellt med den då? Ja, den är en sån där bil man bara inte ska lyckas se eftersom den är tillverkad i 5 (!!) exemplar! Detta var nummer 5 av 5 (se bild längre ner). Lägg märke till all kolfiber.

Bilen i siffror:

* 7.3 liters AMG V12:a
* Torrvikt 1210 kg
* 678 hk
* 0-100 km/h på 3.4 sekunder
* 0-200 km/h på 9.6 sekunder
* Toppfart 350 km/h
* Pris över 13 miljoner kr + moms...

Jag älskar Pagani Zonda och är överlycklig att överhuvudtaget fick se en och dessutom denna ovanliga version.



KOLLA, UNDERBART!






Rätt cool inskription va! :)




This is close!!




Här står den, omgiven av 2 stycken Bugatti Veyron (ja, det kommer inlägg om Bugatti också...).




Hela vägen från Modena, Italien.




Zondan har underbara linjer och detaljer!







Kommentarer
Postat av: äpplet

helt sjuka bilar i london!

2010-08-09 @ 16:10:51
Postat av: Arne

Apelgren:



Ja, helt insane! Lätt den coolaste bilstaden in this world!

2010-08-09 @ 21:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0