Londoncars 2010 - #5 Mercedes

Nu är det Mercedestajm och vi börjar med en sjukt grym bil! Lätt en av de 3 snyggaste/grymmaste jag såg på resan. Och jag antar att jag borde vara glad att ha fått se/höra den, eftersom den endast är tillverkad i 15 exemplar!

Jag talar om FAB Design SLR Desire. Det är den schweiziska firman som satt tänderna i Mercedes SLR McLaren och förutom att ha trimmat motorn, även gett den ett grymt bodykit med tillhörande mängd kolfiber. En rejäl bakvinge och diffuser ser till att bilen håller sig på backen. Lägg märke till att den har 3 stycken "ändrör" på varje sida mot originalets 2.

Effekten är 750 hk och till 100 km/h kommer du på 3.6 sekunder. Toppfarten är 315 km/h.


Kolla vilken underbar bil!!














CL65 AMG. 6.3 literssnurra under huven! :)




Kolla nu då... par i vita SLS AMG! Blankvit mot mattvit! Kul att få dem på samma bild!




Fler SLS AMG hamnade på bild. Den gråa hade en speciell toning på rutorna runt om. Det blev som en spegel (
lite oskarp bild då den togs när vi gick). Men först några till på de vita som också är en riktigt snygg färg på SLS´n, enligt mig.
















En SUV någon?




Om du tyckte att 15 tillverkade exemplar var exklusivt, kommer här nåt värre! Återigen är det FAB Design som tagit sig an en Mercedesbest. Här nedan är den, en SL65 AMG FAB Design! 770 hk, ett brett bodykit och en massa annat godis. Lägg märke till ändrörens lutning.
Tillverkad i 10 ex.






En bil jag skulle kunna tänka mig är en C63 AMG. En ettrig busbil son gör sig riktigt snygg i vitt!






Jag tycker vi avslutar med något jag såg i mattsvart = skitsnyggt... något som är tillverkat i 150 exemplar... något som har 650 hk/820 Nm under huven.... nåt som har en toppfart på 335 km/h (
elektroniskt begränsad)...
Här är SLR McLaren Roadster 722 S.






Håll utkik, inom kort läggs nästa märke ut! Hejs!


Kommentarer
Postat av: Per

Alltså....GE MIG ALLA. Riktigt nice att du tar dig tid och lägger upp bilder. Helt galet grymma bilar du fotat hitills. Keep up gubben :-)



//Per

2010-08-05 @ 01:26:14
Postat av: Arne

Thanks a lot Perra! Man var som i en drömvärld när man var där. Helt sjukt! :)

2010-08-05 @ 12:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0