Sesto Elemento
Namnet betyder "Det sjätte elementet" och hämtas från periodiska systemet där kol är just detta.
Hela bilen är i kolfiber och väger (trots sin V10-spis) otroliga 999 kg!! Att jämföras med Gallardo LP 570-4 Superleggera som är en riktig tungviktare med sina 1 340 kg.
Chassit, hela frontpartiet, karosspanelerna, fjädringskomponenter och till och med fälgarna är tillverkade av kompositmaterial.
Avgasrören är gjorda av Pyrosic, en blandning av glas och keramik som är superlätt och tål temperaturer upp till 900 grader.
Effekten är 570 hk och till 100 km/h tar det endast 2.5 (!!!) sekunder...
Toppfarten är 354 km/h.
De första bilderna då..






Detta VILL jag åka på...
Before and after!
Cleant och bra (kör ju skylt utan det fula EU-märket).
P.S. Idag har vi gjort en film... Håll utkik senare! :)


2 små flaskor...
Jag har startat den lilla operationen på de fyra, små försköningsknappar! :)
Vänta på slutresultatet...


Nehepp...
Have a good day everybody!
Reinfeldts bodyguards...
BMW 760il.

3 av 3 är här och...
2 av 3
W-O-W är knappast fel ord!!
Thanks a lot Rani! <--- Klicka på hans namn, så kommer ni till hans hemsida.
Click it up!

I got an idea...
51 graders lutning!!
Nu har han släppt videon Gymkhana 3 och visar att han definitivt, fortfarande är kungen!!
Kolla 7 minuters "mys" ur videon här!
1 av 3 bilder på min bil...
Killen kan fota, det är ett som är säkert!!
Väntar med spänning på bild 2 & 3, samt på hans "fartbilder" på Mårtens 545:a.
Click it up!

Ett nödvändigt ont...
Jag talar om mitt VISA som börjat bli ordentligt slitet +
att bilden föreställde Cayenne S´n.
Så jag slog 2 flugor i en smäll och beställde ett nytt
med 10:an som bakgrund. :)

Snart time...
Ska bli kul som sjutton!
Gumball med Erik & Mackan...
Faaast, de bör nog läsa på lite om bilar...
Den uppmärksamme lade märke till episod 3´s felsägning.
Kolla, en 997 Turbo! :)

En ovanlig syn vid TP
Denna i ovanlig kulör stod parkad bredvid min när vi kom ut från TP igår.


MASSOR med bilar och människor...
Dock gick vi mest runt och kollade in bilar, men några bilder knäpptes av. :)
Missar man en sån här träff, kan man lika gärna kasta in bilhandduken...










I belive I can fly...
Aja, se själva...
6-serien (E24) med bodykit







Detta är en Honda...






Viper?

Ehh...


M..........5

Mazda Miyata någon?

En Honda till...







VHS i sidokjolen kanske?

En 2002 full med... fjädrar...


Undrar om den här vann pris?


Low and slow?

WE HAVE A TAKE OFF!!




Honda, Honda...

... eller en Jetta kanske?


Dagens bodykit a´la M3 i 2 vinklar!


Snygg 318i!!




Hmmm...

En Ford Windstar som tänkte bli en BMW, men misslyckades totalt.

A.k.a. spindelögat?



Usch...

... och mera usch!


Fyyy fan!!


Vi avslutar med... Englands mest pimpade Mini Cooper! :)

Tänk vad mycket snyggt...
Här är dagens snygging:

Fotosession - 3 generationer M5
The missing part, en E34 M5, får komma till nästa gång vi fotar så här. Lär dock dröja till 2011-säsongen.
Bild 1 innehåller:
- E28 M5 - 1988
- E39 M5 - 2001
- E60 M5 - 2005

Rani och Rafio tog även en riggbild på de två nyaste M´n i dagens line up.
Bild 2, the speedpicture!

Kolla gärna in Ranis övriga bilder här.
Westarozemeet on friday

Dagens 5:a under promenaden blev...

7 lyckade av 7! Tack för årets glass/motorträffar!
Allt avslutades igår söndag vid träff #7, på en till bredden fylld bilparkering vid Slagsta Glass i Eskilstuna. Solen sken, glassen var god och sällskapet kanon! Kul att se bilar ända från Stockholm komma till träffen och förutom Eskilstunabilar fanns trogna Västeråsare och Strängnäsbor också på plats.
Men nu är det slut för den här säsongen... och till er som inte kom på en enda träff: Skyll er själva! Nu väntar en lång, kall och mörk jävla vinter. Men om ca. 10 månader drar nästa sommarsäsong igång.
Hur och vilka sorters träffar jag kommer arrangera då får vi se. Planer smids redan!
Ett STORT tack till er ALLA från mig samt Slagsta Glass-killarna Rasmus & Patrick med personal.
Här kommer mina bilder från träff #7 2010:



































Fotosession - 4 x 2 x E60
Två platser besöktes för bilderna nedan.
- Taket på Åhlénsgaraget samt en "ghettowall" vid E20.
Hejs svejs!




Resumé & bilder från BMW-träffen 4/9.
Det blev en riktigt lyckad BMW-träff igår!
Allt från E28:or i mint condition till Z3M Roadster var på plats.
Vi hade strålande, skön sol denna dag.
Ett stort BMW-gäng samlades vid Slagsta Glass för att äta av deras hemmagjorda, mumsiga glass. Sedan åkte vi ut till Sundbyholm för dagens gruppbild. Mötte många gamla och nya ansikten. Kul att ett gäng Stockholms-Beemers kom till träffen.
Nu vankades det leklust för vissa och vi åkte i en lång karavan in genom centrum där männsikor stannade upp och kollade in vår bilorm. Vi tuffade ut till träffplats 3. Där slöt ett antal fler BMW´s upp, bl.a. Bosse med sitt gudomliga kompressormonster a´la 3.0. En mycket fin original M5 E28 kom också ut.
Solen sken, gummiröken låg tät och vi hade en trevlig eftermiddag i BMW´s tecken. Några andra märken tittade också ut eftersom ALLA var välkomna!
Dagens burnpriser går till killen i den mycket väljudande M3 E46:an, den vrålande RX7:an, samt till Bosse i sin 3.0.
Vi körde en photoshoot av 3 generationer M5 (skulle varit 4, men en generation dök aldrig upp) med Ranis. Väntar med spänning på resultatet, som jag vet kommer bli grymt!!
Träffen led mot sitt slut och några hungriga själar drog vidare till MAX för att smaska burgare. Efter detta for vi för att prova några riggbilder på en tämligen otrafikerad raka. Ska bli kul att se dessa bilder också.
Aja, här kommer bilder på bilar från dagen.
P.S. Planerna för nästa år smids redan! Då kommer det bli RIKTIGT bra BMW-träffar!



















































I MORGON ÄR DET TAJM...
Kommer lätt bli bästa träffen i år!!
BMW-nostalgi i källaren!
Min kväll spenderades i källaren där jag röjde i förrådet.
Jag fann en del gamla BMW-minnen som jag tänkte visa upp nu.
Först en inramad bild på en M3 E46 som jag tog på Stockholms Bilsalong år 2000. Jäklar vad jag ville ha en sådan då.
Sedan min radiostyrda CSL jag fick när jag var liten grabb.
Hmm, vilken bil var den här monterad på... Minns inte.
Jag hittade en ram med 3 stycken pappersbilder. Jag tog ur bilderna och fotade dem sedan hemma. De föreställer de tre BMW Z3:or jag ägt. Bild 2 nedan blev jag extra glad för. Det var så himla länge sedan jag såg "min" svarta 2.8 Coupé! :)
Först en 2.8 Roadster -98, som jag köpte -99.
Sedan då en 2.8 Coupé -99, som jag köpte -00. Lägg märke till de kromade gälarna.
Den sista bilden av the Z´s är på helvetesbabyn, nämligen M Coupén. Den bilden har jag dock i bättre upplösning från Garaget, så därför lägger jag ut även den under.
Hittade också en kopia från en sida i serviceboken för 2.8 Coupén. Bilden visar att en oljeservice gjordes vid 2 901 mil.
Till sist fann jag originalemblem från M Coupén för huv- och baklucka. De byttes mot Hamann-emblem eftersom bilen hade mycket utrustning från just Hamann. Även deras bakluckeemblem som jag hade monterat återfanns.
Crystal Palace, London - Worlds Fair 1851
Jag gjorde mer än att fota bilar i London.
Välkommen att läsa ett spännande reportage om Crystal Palace, London - Världsutställningen 1851.
Länken är till SPR, som är min och Johans sida. Detta reportage är dock all by me, både bilder och text.